 |
 |
Deze Nederlandse 67-er is ongelast en eigenlijk gezien de achtjarige continue dagelijkse gebruiksgeschiedenis in zeer goede staat en geheel origineel.
|
Bovenaanzicht van de reservewielbak, geen spoor van roest.
|
 |
 |
Maar nu de kever bij ons is wordt de techniek helemaal nagekeken en advies gegeven betreffende het goed houden van de carrosserie.
Hier het oliebadluchtfilter, de olie wordt ververst.
|
Bij het stellen van de kleppen worden gelijk zoals standaard bij ons de gaatjes in de cylinderkop ingevet waar de uiteinden van de klepdekselbeugel in steken. Wanneer dat niet tijdig gebeurt ontstaat corrosie zoals u ziet en kan het ijzer in de kop afbreken.
|
 |
 |
Een met uitlaatcement dichtgestopt gaatje in de rechtse kachelpot wordt netjes dichtgelast.
|
Beide achterasmoffen zijn licht gescheurd en worden vervangen om lekkage van versnellingsbakolie en binnenkomen van regenwater te voorkomen.
|
 |
 |
..een hele oude stoffen benzineslang onder de tank (zonder slangklemmen gemonteerd!) wordt vervangen.
|
Alle remtrommels worden gedemonteerd voor inspectie en waar nodig onderdelen vervangen, schoongemaakt en gesmeerd.
|
 |
 |
Wielremcylinder rechtsvoor is van B-kwaliteit en doet moeilijk, weg ermee. Linksvoor zat al een recent gemonteerde van het A-merk ATE en dan zitten er dus twee..
|
Rotting in de rechtervoorruithoek, bovendien al eens dichtgesmeerd met plamuur..
|
 |
 |
..dat lassen we dus netjes dicht.
Alle ruitrubbers, verdroogd en gescheurd, worden vervangen door A-kwaliteit nieuwe.
|
Tevens worden grote blazen in de dakrand weggehaald en preventief in epoxyprimer gezet. Later wordt dit grondiger aangepakt.
|
 |
 |
Ooit overgespoten heeft zich vocht opgehoopt onder de tweede laklaag in alle ruitsponningen. Dan weten we dat in ieder geval.
|
Op de uitlijnbrug, iets wat we altijd doen als een auto voor het eerst door ons wordt nagekeken.
|
 |
 |
..en dit is de reden waarom uitlijnen nodig is. De stand van de voorwielen is niet goed.
|
Na verstelling van wielvlucht en sporing staan de voorwielen weer in de goede stand. De auto zal merkbaar beter sturen!
De rode vakjes bij sporing linksachter en wielvlucht rechtsachter zijn toelaatbaar respectievelijk niet verstelbaar.
|