volledige check 1200 Terug
De zekeringkast met correcte configuratie waarbij zekering 1 en 12 echter GRIJS zijn !
Foute boel want deze zijn 25 Ampere en mogen nooit gemonteerd worden omdat anders de draad in betreffende groep kan doorbranden.
De uitlaatpijpen waren ooit rot, daarom zijn ze toen afgezaagd en achterstevoren weer in de demper gestopt..tja !
Een lekkende verbinding tussen kachelpot en uitlaatdemper. In de brandstoftoevoer was geen benzinefilter gemonteerd, het filter is nu bij de versnellingsbak gemonteerd.
Ingebrande polen in de verdelerkap, deze is vervangen. De stelboutjes van beide achterremmen hebben een schuin vlak opdat de remschoen zich centreert.
Beide stelboutjes in zowel de linker- als rechter trommelrem waren een halve slag verdraaid en daarom verkeerd gemonteerd.
Wielremcylinders (hier achter) worden rondom vervangen omdat rechtsvoor en -achter een zuigertje vastgeroest is in de cylinder. De draagarmkogel linksboven heeft axiale speling van ruim 1 mm, dit is boven de sljitgrens en wordt daarom vervangen.
De stuurkogel links aan wielzijde heeft een stofhoesje dat op openscheuren staat en kapotte schroefdraad waardoor de kroonmoer niet meer goed kan worden vastgezet, nieuwe stuurkogel! Remslangen aan de voorzijde dienen wegens droogtescheurtjes te worden vervangen.
Wordt vervolgd!
De remtrommels aan de voorzijde waren niet goed opgebouwd. De dikke veer hoort niet te zitten aan deze zijde van de remschoenen maar aan de kant met de rechte uiteinden. De schuine zijden dienen om de schoenen te centreren op de stelbouten en daar zit dan een dunne veer! Wielremcylinders zijn vernieuwd omdat zuigers vastgeroest waren.
De naafkap van het rechtervoorwiel, de inhoud bestaat uit vet en zand... deze dus maar schoongemaakt en van alleen vet voorzien! De auto op de uitlijnbrug alwaar de stand van de wielen goed wordt gezet opdat goede en betrouwbare wegligging en correcte bandenslijtage wordt verkregen.