|
|
Een mooie en goede carrosserie, deze geimporteerde 1303. De auto, die TE KOOP is, staat hier op de uitlijnbrug.
De blauwe nummerplaat met vier letters mag niet voor de APK maar er is een YB-nummer aangevraagd voor deze auto. Dit bevat vier cijfers en dan is een blauwe plaat legitiem.
|
Na vervanging van het voorwiellager rechtsbuiten en check van fusee- en stuurkogels wordt de auto uitgelijnd. Hierbij dient er altijd op te worden gelet dat de velgen dezelfde ET-waarde hebben. Deze waarde stelt voor de plaats van de binnenvelg t.o.v. de buitenvelg.
|
|
|
Na schoonmaken van de vier remtrommels, immers dit is geen 1303S, worden alle wielremcylinders wegens lekkage of aanstaande lekkage vervangen en de remolie ververst. Tevens wordt de electrische bedrading onder het gave (!) dashboard nagelopen en worden een aantal loshangende draden verwijderd, hier stond spanning op !!! Gevaarlijk..
|
Montage van twee rubberen manchetten aan weerszijde van de rubberen verbindingsbuis stopt lekkage van benzine.
|
|
|
Een nieuwe benzinepomp en een nieuwe carburateur zorgen ervoor dat deze AR motor van 1300cc weer netjes loopt. Stationair zakte het toerental namelijk in tot de motor afsloeg. |
Montage van een achteruitrijlampschakelaar op de versnellingsbak zorgt er voor dat de achteruitrijlampen gaan branden op moment dat achteruit gereden wordt.
|
|
|
De spanningsvoorziening van de achteruitrijlampen is gezekerd middels een 8A zwevende zekering.
|
Onze groene 1303 heeft tot slot nog een standaard motorbeurt gehad, kleppen stellen, ontsteking afstellen, olie verversen en zijn benzineslangen en -filter vervangen.
|