 |
 |
Er is twee weken gelast aan de voorzijde van deze 412, links op de
foto. Na deze twee weken werk was de auto een stuk harder.
Over een tijdje dient ook de achterzijde van de dorpels van deze 412
nog te worden aangepakt.
|
Bevestigingspunt voorbrug aan chassisbalk linkervoorzijde. De
voorwielophanging werd volledig gedemonteerd teneinde de benzinetank te
kunnen verwijderen om het schutbord te kunnen repareren. Twee van de
drie ophangpunten van de voorbrug waren rot. Bij een brak een M10 bout
af waarna een plasje water uit de betreffende balk viel... (niet
getoond).
|
 |
 |
De rotte delen bij het linker ophangpunt van de voorbrug zijn
verwijderd.
|
Teruggeplaatste originele delen zijn gezandstraald en reconstructie
vindt plaats.
|
 |
 |
Zijaanzicht terwijl het nog open is.
|
Poppetje gezien kastje dicht! Ophangpunt linksvoor van voorbrug is weer
OK.
Zie rechts de aangelaste beugel voor bevestiging van de remslang.
|
 |
 |
Ook dit plaatwerk is ververst in het linker voorbinnenscherm. Het is
deel van de chassisbalk.
|
Dorpel en vloer linksvoor zijn rot.
|
 |
 |
Stukje voor stukje reconstrueren en stevigheid creëren.
|
En dan de buitenplaat van de dorpel..
|
 |
 |
Regenbak en schutbord onder dashboard. De benzinetank die u achter het
gat ziet diende te worden verwijderd omdat deze te nauw tegen het te
lassen schutbord zit. Om de benzinetank te verwijderen diende weer de
hele voorwielophanging te worden verwijderd. Maar daar waren meer delen
rot zoals we al hadden gezien..
|
Het schutbord bezien vanuit de ruimte waar zich normaal gesproken de
benzinetank bevindt.
|
 |
 |
Het laswerk is klaar en alles staat in de epoxyprimer.
|
Nog een foto van de onderzijde. Hierna wordt de onderzijde met bitumen
bespoten als afdeklaag.
Het was een hele klus met deze auto maar wel een prachtklus!
De 411 en 412 zijn de eerste èchte auto's die VW maakte. Ze zitten
stevig in elkaar.
|