 |
 |
Achterplaat, binnenbalk en hoeken verrot. U ziet het PUR schuim nog zitten. Linkerhoek onder kofferkleprubber rot (net niet op foto), zorgde voor rotting naast linkerzijde motorklep.
|
Accuplateau doorgerot met aangrenzende delen. De weggenomen hoek wordt gezandstraald en opnieuw geplaatst.
|
 |
 |
Nieuw accuplateau wordt pas gemaakt en de klemstrip bijgewerkt zodat een VW accu met hoge rand goed klemt.
|
Hier ziet alles nog eens opengewerkt. Ontbrekende delen worden pas gemaakt en als puzzelstukjes ingelast.
|
 |
 |
Links de rotte oude binnenbalk, rechts een hard deel van een donor T2, reeds op maat gemaakt.
|
Secuur ingelast...
|
 |
 |
...en afgelast.
|
Detail deels geconstrueerde rechterhoek.
|
 |
 |
Detail deels geconstrueerde linkerhoek.
|
Detail van de nu volledig geconstrueerde rechterhoek.
|
 |
 |
..en dito van de linkerhoek.
|
Pas maken van het weggerotte plaatwerk naast de motorklep. Oorzaak was dus een ingerot gaatje onder het kofferkleprubber.
|
 |
 |
..inlassen..
|
..en gladgeslepen.
|
 |
 |
Nu volgt montage van het nieuwe accuplateau. Het begint al ergens op te lijken.
|
Montage van de achterplaat.
|
 |
 |
Reconstructie van de naad tussen de hoek en de wielkast achter het rechterachterwiel...
|
..aflassen hiervan..
|
 |
 |
..en na primen en goed inwendig conserveren mag de achterzijde van deze '72er er weer zijn. Strak maken en spuiten gebeurt in een later stadium
wanneer de rest van de bus onderhanden is genomen.
|
Een blije T2 rijder erbij, de bus werd na het laswerk in de werkplaats technisch volledig nagekeken. Veel aan slijtage onderhevige of onderhoudsgevoelige onderdelen werden van deze bus vervangen waarna bij de APK de keurmeester constateerde dat alles ok was. Bovendien bleek dit voertuig meer dan 10 jaar geen APK te hebben gehad.
|