Volledige restauratie T2b Westfalia Berlin 1976 Terug
Deze aardige mijnheer uit het westen van het land belde ons met de vraag wat te doen met zijn hartediefje. De motor was terwijl hij reed vastgelopen en hij wilde de bus weghalen van het algemene garagebedrijf waar deze al drie jaar stond zonder dat er iets was gerepareerd. Dat was daar echter ook niet goed gekomen wegens gebrekkige expertise. Enkele maanden nu en dan overleg met ons en iets later hakte hij de knoop door. We haalden eerst de eerder al door de algemene garage uitgebouwde motor op, samen met een T3 CU motor die voor de vastgelopen CJ in de plaats moest komen. Tja... En deze CU motor zat ook vast. Goed bezig garage... Anyway, we hebben eerst een gereviseerde motor met een ander CJ carter gebouwd. De oorspronkeleijk was volledig onbruikbaar. En toen...
...gingen we aan de slag met de carrosserie. Zwaar achterstallig onderhoud aan deze Nederlandse Westfalia en veel pekelschade. Veel corrosie, er zouden vele plaatdelen verwijderd moeten worden om een harde carrosserie ervoor terug te krijgen. Eerst plaatwerken, vervolgens koudijsstralen, zandstralen, epoxeren en nabewerken en na bezoek aan de spuiterij in volle glorie het L90D pastelwit tonen dat hij altijd al had, alleen nu a la 21e eeuw.
Binnenkort wordt de bus geconserveerd en opebouwd. Wordt vervolgd.