Geschiedenis van VWvakrestauratie
We gaan terug naar 1991 toen mijn passie voor de luchtgekoelde VW ontstond. Ik (Tim van Viersen, 1970) schafte mijn eerste luchtgekoelde aan in mijn studententijd, een kever, Amerikaans model VW1300. De echte passie kwam jaren later, en hoe. Na behalen van een ingenieurstitel met mijn studie aan het Hoger Laboratorium Onderwijs afstudeerrichting biochemie schaften mijn vader en ik twee T2's aan. Na deze busjes kwamen spoedig meer luchtgekoelde VW's in bezit en besteedde ik naast mijn werk veel tijd aan de VW techniek. In 1999 kwamen types 4 in mijn vizier en vanaf dat moment werden dan ook 411's en 412's onderhanden genomen, de meer gecompliceerde modellen.
De grote lijn in luchtgekoelde VW's werd me duidelijk. De ontwerpen van de luchtgekoelde modellen zijn sterk gerelateerd. Bovendien was me duidelijk geworden dat gedegen onderhoud belangrijk is voor een VW doordat veel auto's die voor het eerst bij me in onderhoud kwamen dat onderhoud niet hadden gehad. Bij deze verwijs ik al naar de laatste zin van dit verhaal.
De veelzijdigheid van het leven liet mij korte carrieres genieten in het middelbaar onderwijs als docent exacte vakken, in de zorg en in de reiswereld. Al dolend rees het plan bedrijfsmatig met luchtgekoelde VW's aan de gang te gaan. Dit om mensen in het segment van kwaliteitswerk in de luchtgekoelde VW bedrijfstak de mogelijkheid te bieden deze kwaliteit ook te krijgen.
VWvakrestauratie was geboren. Kwaliteit en veiligheid staan dus voorop. Inmiddels is het een goed lopend bedrijf met een gestaag groeiende klantenkring. Naast onderhoud en restauratie kunt u ook voor Aankoopadvies van elk type luchtgekoelde VW bij ons terecht.
Omdat uw VW na eerste inspectie gelijk goed wordt gemaakt en omdat alles aan de auto wordt nagekeken blijven de periodieke kosten daarna laag. Mocht u denken: "dat is niet nodig bij mijn VW", de vele fotostory's onder Projecten vertellen genoeg.
U rijdt met plezier in een VW die onze werkplaats heeft gezien!