Actueel

bijgewerkt woensdag 9 augustus 2017

Nog steeds de waarschuwing voor HET TANKEN VAN EURO95/E10: zie de Tips.

Aangekocht: T1 Westfalia SO42 1967 USA uit Colorado (te koop)

Een geweldige exemplaar uit Colorado. Complete originele inrichting, voortent, rijdend, remmend. Voor hard, achter hard. Alleen werk aan de dorpels en kriksteunen.
Deze SO42 is te koop en wordt in ieder geval zorgvuldig gerestaureerd in het originele Perlweiss en daarbij technisch als nieuw gemaakt zodat hij zal rijden zoals het hoort.
Verwacht oktober 2017.

Foto's uit Colorado:

Aangekocht: De Reu Casbah 1968 (te koop)

Voor de echte liefhebber, deze schitterend originele De Reu Casbah uit 1968!
Dit Belgisch fabrikaat toont stijl door het prachtige boteninterieur, in zeer goede staat. Met hefdak voor frisse lucht. Het originele blauwe zeil ligt goed beschermd onder groen tapijt. De caravan is schoon en goed onderhouden.
De bedrading van de verlichting moet worden nagekeken. De banden zijn recent vervangen en de remmen werken goed. E.e.a. is goed nagekeken. De originele wieldoppen zitten er bij.
Deze De Reu Casbah is een superlichte caravan die het erg goed doet achter een T1, T2 of T3. Je voelt de caravan bijna niet!
Kom een kijkje nemen en kom thuis met dit juweel...

Recente foto's:

<<<Rijklaar: T2a/b 1973 USA uit Californie (te koop)

Een geweldige exemplaar uit Colorado. Complete originele inrichting, rijdend, remmend. Voor hard, achter hard. Alleen werk aan de dorpels en kriksteunen.
Deze SO42 is te koop en wordt in ieder geval volledig gerestaureerd in het originele Perlweiss en daarbij technisch als nieuw gemaakt zodat hij subliem zal rijden.
Verwacht oktober 2017.
Een puntgave Californische standaard T2a/b, het laatste overgangsmodel, 1973. Wel veilig met de binnenbumper aan de voorzijde, en alleen nog het tankklepje van de T2a. Verweerd neptunusblauw, met opzet niet gepoetst maar wanneer je dat wel doet is de lak zeer gaaf nog. Redelijk strak met lichte schade aan het linkerachterpaneel en enkele plekken. Verder hard en roestvrij.
Motor en versnellingsbak zaten er niet bij maar we hebben een goede 1600 versnellingsbak code CE en een goede 1600cc AS motor gemonteerd. Het gaat om de basis, de carrosserie, en die is keihard. Electra, remmen, wielophanging, alles functioneert als nieuw en de bus is absoluut veilig. Daarnaast rijdt hij fantastisch.
De bus is als 7-persoons uitvoering gekeurd en op kenteken gezet. U kunt er alsnog een camper van maken. Aan u de keuze.
Foto's uit Hesperia, Californie, enkele gedateerde foto's uit Groesbeek en inmiddels rijdt de bus dus gewoon:

Volledige restauratie T2b Riviera 1976 USA (VERKOCHT okt15)

Uit Oregon...
Weet u nog? Verkocht naar Belgie in 2015, met opdracht voor totale restauratie inclusief lakrestauratie, RDW kentekenkeuring en Belgische keuring.
Inmiddels was de bus volledig gedemonteerd, koudijsgestraald, ontlakt en in een modern laksysteem gezet. En weer terug in onze werkplaats waar we verder gaan met als eerste de vooras wederom te demonteren en vervolgens nieuwe bitumen op de bodem en was in de holle ruimtes te spuiten.
De technische opbouw in inmiddels begonnen.
We houden u verder op de hoogte.

Aangekocht T2b Riviera 1975 USA uit Colorado (te koop)

We hebben weer een bijzonder gave neptunusblauwe Riviera gevonden, exact eenzelfde als we in 2014 ook uit Colorado hadden ingevoerd en die we nu aan het restaureren zijn.
Motor en versnellingsbak zijn er niet bij, een korte motorbrand is daar waarschijnlijk debet aan, maar we hebben alles op voorraad om er een kloppende bus voor modeljaar 1975 van te maken, bijvoorbeeld de 1800cc ED injectiemotor met bijbehorende CM versnellingsbak. Het interieur is aanwezig, van Riviera, en in best redelijke staat.
De bus is zeer hard en roestarm, heeft de welbekende deuk in het front en de uiteraard aangetaste voorruitrand die prima te herstellen zijn. Kortom, een schitterend exemplaar om een prachtige bus van te maken zoals we dat vaak doen.
Foto's uit Louisville, Colorado:

Rijklaar: Vanagon L Westfalia 1981 USA (te koop)

Uit Santa Paula, ongeveer 80 mijl boven Los Angeles, deze luchtgekoelde Californische T3, zoals daar genaamd Vanagon. Een Westfalia die in 2001 rijdend is stilgezet en opgeslagen. En nou zijn goede luchtgekoelde T3's schaars aan het worden, ze zijn tenslotte maar drie jaar gemaakt. De motor is in Amerika altijd een 2 liter met injectie, zo ook deze. Schitterend. Met luifel en een erg mooi interieur. Getint glas rondom, verchroomde bumpers met bumperrubbers, sierlijsten in de raamrubbers, ruitwisserintervalschakelaar, allemaal standaard.
Deze Vanagon gaan we technisch wederom helemaal nakijken op gebied van remmen, wielophanging, elektra en aandrijving. Bovendien gaan we het interieur waar het al niet helemaal netjes is de schoonheidsfoutjes aanpakken. Stoelen worden opnieuw bekleed en het hefdakdoek wordt vernieuwd. Enkele plaatdelen zijn overgespoten en een paar gebruikssporen op de carrosserie worden in overleg aangepakt.
Kijk eens naar deze fantastisch rijdende Westfalia; let wel, dit zijn oude foto's, momenteel staat de bus er een heel stuk frisser bij:

Aangekocht: T2b Champagne Edition I 1977 USA (te koop)

Aangekocht uit Texas en afgeleverd in april 2015, deze Champagne Edition I in het originele atlaswit/agaathbruin uit 1977 met origineel interieur.
Heel, heel, heel weinig roest. Zelfs de originele verchroomde bumpers zijn schadevrij roestvrij. Echt ongelooflijk.
Het plaatwerk is in december 2015 vakkundig door ons gelast en uitgedeukt. Er staat nu gewoon een keiharde en strakke bus te wachten op een nieuwe eigenaar.
Ook deze bus kijken we weer technisch geheel na, inclusief een door ons zelf nieuw gereviseerde GD 2000cc injectiemotor, zodat u er veilig mee op weg kan op de manier zoals de bus hoort te rijden!
Foto's zijn hier te zien:

Aangekocht: T2b Champagne Edition II 1978 USA (te koop)

Geloof het of niet, gered van de sloop in Tacoma, Washington... Een oudere man ruimde zijn wagenpark op en gelukkig werd deze KEIHARDE Champagne Edition II gekocht door een handelaar. Die bood de bus lokaal weer te koop aan en werd gekocht door de man van wie wij hem hebben aangekocht. Geheel compleet en met maar lichte gebruikssporen. Op twee deukjes bij de achterlichten na helemaal strak en schadevrij en.... ROESTVRIJ, zelfs in de dakrand!
Helaas is het nooit altijd rozenlucht bij maanlicht want de originele 2-liter injectiemotor was al verwijderd toen de oudere man de bus wegdeed. Momenteel zit er een lopende 1800cc motor met carburateur in maar deze vervangen we zodra de bus in Groesbeek is door een goede, nieuw opgebouwde originele 2-liter MET uiteraard weer de injectie erop!
We kijken de bus technisch geheel na zodat u er veilig mee op weg kan op de manier zoals de bus hoort te rijden!
Wilt u topklasse luxe en uitstraling van de personenuitvoering van de T2? Misschien is dit de T2 van uw keuze?
Bekijk de foto's!

Aangekocht: T2b Westfalia automatic 1975 USA (te koop)

Een niet zo vaak voorkomende Westfalia automatic in Baligeel. Maar u ziet wit met bruin...? Correct. Ze is ooit overgespoten maar gelukkig is de binnenzijde ongemoeid gelaten dus is terugbrengen in de originele kleur een kleine moeite. Deze camper is hard en strak en hebben we gevonden in Nebraska, USA. Dat is ver van de kust. Maar deze bus heeft zijn oorsprong in Californie en is enkele jaren geleden met een eigenaar meeverhuisd naar de Amerikaanse binnenlanden alwaar ze een droog en overdekt bestaan heeft geleid. De lucht in deze staten is zeer droog over het algemeen.
VW was erg goed met automaten. Deze bus is door de vorige eigenaar verkocht omdat hij de iets bredere Vanagon (T3) Westfalia wilde aanschaffen. Ze is compleet origineel met een missend meubel achter de bijrijderstoel, de voordeurpanelen en de voorzetels. Dit wordt allemaal gecompleteerd met materialen uit eigen voorraad. De bus rijdt gewoon erg goed en is voorzien van een zeer jong hefdakdoek. Het onderhoud is altijd netjes uitgevoerd.
Een schitterende parel om terug te brengen in de originele kleurstelling. Maar voor die tijd zult u na onze volledige technische controle al helemaal gebruik kunnen maken van deze Westfalia. We kijken alles na en optioneel bieden we conservering van de carrosserie aan middels droogijsstralen en aanbrengen van nieuwe bitumen en holleruimteconservering.
Foto's uit Nebraska:

Aangekocht: T2b 7-persoons 1978 USA (te koop)

Eentje uit Texas weer dit keer, een uitermate harde en schitterende 7-zitter "passenger van". In de frisse two-tone kleurstelling mexicobeige/leuchtorange zoals die vanaf augustus 1977 in Amerika op de markt kwam. De vorige eigenaresse verkocht "Klaus" met pijn in haar hart omdat ze naar Cambodja trok om in de hulpverlening te gaan.
Een complete, goed rijdende bus geproduceerd in 1978, zo goed als roestvrij zoals vaak in Texas, netjes in de lak met lichte gebruikssporen.
Aan de motor ontbreekt het injectiesysteem. Dit is ooit vervangen door een centrale Weber carburateur maar het injectiesysteem bouwen we netjes weer terug in alvorens de bus in Nederland voor de RDW kentekenkeuring gaat.
De bus wordt technisch grondig en geheel door ons doorgelicht zoals u dat gewend bent. Om daarna te worden verduurzaamd middels droogijsstralen van de bodem en nieuwe conservering hiervan en de holle ruimtes.
Foto's uit Dallas, Texas:

Aangekocht en te koop: recent RDW gekeurd 20-YD-43: T2b automatic 7-persoons 1975 USA

In de staat Washington vonden we deze parel... een ongelooflijk schitterende 7-persoonsbus met nagenoeg niets aan roest.
De zeldzame kleurstelling pastelwit/orientblauw maakt hem een prachtige verschijning. En kijk eens naar het interieur...
Het is voor dit keer een automaat, iets waar VW erg goed mee was.
Deze bus is technisch grondig en geheel door ons doorgelicht zoals u dat gewend bent. De 1800cc injectiemotor hebben we volledig moeten reviseren. Die doet het nu werkelijk fenomenaal!
Optioneel wordt de bus verduurzaamd middels droogijsstralen van de bodem en nieuwe conservering hiervan en conserveren van de holle ruimtes.
Let op, dit soort exemplaren gaan we in de toekomst vaker aanbieden!
Foto's uit Washington van de automaat:

Aangekocht, te koop en recent RDW gekeurd 07-YD-36: T2b Westfalia Berlin Weekender 1977 USA

Het gloednieuwe kenteken 07-YD-36, weer een uit Colorado, de plaats Falcon om precies te zijn, afkomstig uit het woestijnachtige gedeelte van Colorado. We hebben de Westfalia afgelopen decembermaand technisch grondig klaargemaakt voor de RDW-invoerkeuring en het rechter accuplateau en de rechterachterhoek van de bus zijn volledig plaatwerkgerestaureerd. De keuring vond plaats op woensdag 21 januari waarna de bus het blauwe kenteken 07-YD-36 heeft gekregen. Momenteel wordt ca. 1500 km gereden om het olieverbruik en de prestaties van de motor te testen waarna de motor wordt uitgebouwd en de koppeling vernieuwd. De bus zal hierna verder worden gerestaureerd, ofwel voor ofwel na verkoop.
Van oorsprong is de bus Marinogeel en is zo goed als hard met gebruikssporen. Een rijdende bus met 2000cc GD injectiemotor en een erg net Berlin interieur. Deze bus is veilig om mee te rijden, iets wat we bewerkstelligen alvorens hij van eigenaar wisselt.
Per heden te koop.
Foto's uit Colorado van deze gave Westfalia:


Aangekocht: T2b Westfalia 1974 USA uit Michigan (VERKOCHT jul17)

Uit Michigan..
Verkocht in Nederland met opdracht voor plaatwerkrestauratie, volledige technische check en RDW keuring.

Aangekocht: T2b automatic Westfalia Berlin deluxe 1976 USA (VERKOCHT jan17)

Uit Utah...
Verkocht in Nederland; de nieuwe eigenaar gaat de bus zelf aanpakken.

Op bestelling geleverd mei 2016: T2b Westfalia 1975 USA

Uit Arizona...
Besteld in Nederland met opdracht voor totale restauratie inclusief lakrestauratie en RDW keuring.

Aangekocht: T2b Westfalia 1975 USA (VERKOCHT feb16)

Uit Californie...
Verkocht in Nederland met opdracht voor plaatwerkrestauratie, volledige technische check en RDW keuring.

Op bestelling geleverd december 2015: T2b Westfalia 1974 USA

Uit Colorado...
Besteld in Nederland met opdracht voor totale restauratie inclusief lakrestauratie en RDW keuring.

Aangekocht: T2b Riviera 1976 USA (VERKOCHT okt15)

Uit Oregon...
Verkocht naar Belgie met opdracht voor totale restauratie inclusief lakrestauratie, RDW kentekenkeuring en Belgische keuring.

Aangekocht: T2b tin roof Riviera 1978 USA (VERKOCHT aug14)

Uit Californie...
Verkocht in Nederland met opdracht voor plaatwerkrestauratie, volledige technische check, RDW keuring en vernieuwen stoffering.

Aangekocht: T2b 7-pers. 1979 USA (VERKOCHT jun15)

Uit Oregon...
Verkocht in Nederland na reeds door ons uitgevoerde plaatwerkrestauratie, volledige technische check en RDW keuring.

Op bestelling geleverd: T2b Riviera 1975 USA (AFGELEVERD jun14)

Uit Colorado...
Afgeleverd in Nederland met opdracht voor totale restauratie inclusief lakrestauratie.

Aangekocht: T2b ambulance 1974 (VERKOCHT dec13)

Uit Duitsland, gevonden in St.Joost...
Verkocht in Nederland met opdracht voor plaatwerkrestauratie, conservering, volledige technische check en RDW keuring.

Aangekocht: T2b Westfalia Berlin 1979 USA (VERKOCHT mrt15)

Uit Californie...
Verkocht in Nederland en wordt door nieuwe eigenaar gerestaureerd.

Aangekocht: T2b Westfalia Weekender 1975 USA (VERKOCHT mei14)

Uit Colorado...
Verkocht in Nederland na reeds door ons uitgevoerde plaatwerkrestauratie, conservering, volledige technische check en RDW keuring.

Aangekocht: T2a/b Westfalia Weekender 1973 USA (VERKOCHT dec10)

Uit Nevada...
Verkocht naar Frankrijk met opdracht voor plaatwerkrestauratie, conservering, volledige technische check en RDW keuring.

Op bestelling geleverd: VW1600TLE USA 1968 (AFGELEVERD jun09)

Uit Californie...
Afgeleverd in Nederland met opdracht voor totale restauratie inclusief lakrestauratie.

Aangekocht: T2b 1979 (VERKOCHT jul12)

Uit Dahn in Duitsland...
Verkocht naar Frankrijk na reeds uitgevoerde plaatwerkrestauratie, conservering, volledige technische check en RDW keuring.

Verkoop van klasse gereviseerde motoren.

Revisie van een motor vereist aandacht en geduld, gebruik van de beste uitgangsmaterialen en montagemethoden. We zien geregeld dat motorreviseurs de plank misslaan en daarom bieden we een palet klasse gereviseerde luchtgekoelde motoren die wij met eigen inzichten hebben gebouwd met uitgangsmaterialen van de Duitse firma Ahnendorp. Tegen meerprijs kunt u kiezen voor montage van behandelde motorbeplating waarmee de nieuwe motor ook nog eens oogstrelend mooi wordt.
Neem telefonisch contact op voor meer informatie of wanneer vragen heeft over het onderhoud van uw eigen motor.

We blijven ons verbazen over de toestroom van werk.
Tijd is niet aan te slepen.
Plannen gaat op prioriteit en noodzaak.
Sommige projecten kunnen wachten, andere willen we spoedig verrichten.

En tussen de klantprojecten door prepareren we VW's voor de verkoop, met name T2's. Dit zijn gewoon goede, plaatwerkgerestaureerde auto's waar u linea recta vice versa mee naar Zuid-Spanje of de Noordkaap kunt rijden zonder dat u enig probleem hoeft te verwachten. Want deze T2's zijn naast plaatwerkgerestaureerd OOK volledig door ons nagekeken op de vier technische systemen die de auto laten rijden, remmen, wielophanging , motor en elektra. Op dezelfde wijze als dat we dat voor onze klanten doen. Ze kosten meer, maar als u een volledige check uit laat voeren op uw eigen, vaak voor teveel geld aangeschafte VW bent u geregeld nog meer geld kwijt. Bovendien hoeft niet te wachten tot wij tijd hebben om aan uw eigen VW te beginnen.
Deze T2's, en ook andere modellen, die we te koop zetten maken we speciaal voor u. Om u al meteen het best mogelijke vertrouwen en rijplezier te geven dat een luchtgekoelde VW u kan bieden!

Daarnaast onderhouden en APK keuren we natuurlijk de VW's van onze vaste klanten.
Klik hier voor de verdere agenda.

Nog even dit!

....advies bij aankoop... koop geen kat in de zak.
Zie het Aankoopadvies dat tekst en uitleg geeft.